donderdag 6 oktober 2011

Bijna een jaar...

Schandalig gewoon, dat ik zolang niks heb geblogd... Iedereen is intussen vergeten dat ik een blog heb over mijn noorse avonturen. Eigen schuld dikke bult :)

Ondertussen is zoals de meesten onder jullie wel weten, onze kleine Livia gezond en wel ter wereld gekomen, en is intussen al 4 maanden oud! De tijd vliegt. Ze is een engel van een kindje, na een week of twee met krampjes en andere probleempjes, is alles dankzij een paar druppels kamillethee ten goede gekeerd en groeit ze als kool terwijl het grootste stuk van de dag gebruikt wordt voor lachen en slapen.






Naar ik heb vernomen denken een aantal mensjes in Nederland en België dat de geheimzinnige 'vader van Livia' een groot mysterie is, maar ik denk dat mijn onachtzaamheid daaraan ten grondslag ligt. Ik ken hem en weet hoe hij eruit ziet, dus verwacht dat jullie dat ook doen! ;) Bij deze dus een foto die al die mysterieusiteit zal doen wegsmelten:








Voor degenen die geïnteresseerd zijn in achtergrondgegevens: hij is afkomstig van Kurdistan, woont al 20 jaar in Noorwegen, heeft een opleiding als filmregisseur maar werkt als tolk en is 42 jaar. Hij heeft een zoon van 16 en een dochtertje van 2, en nu Livia, en is een lief staaltje papa voor alledrie :)


Om het mysterie nog verder te ontluisteren heb ik dan ook nog een ander nieuwtje: Lockman en ik hebben samen een boerderij gekocht! Een nog veeeeeel omvattender renovatieproject dan mijn huisje hier, maar voor een spotprijs! En precies wat we zochten :) Volgende lente ben ik dus twee bouwprojecten tegelijk aan het coördineren, aangezien ze hier een stuk gaan bijbouwen voor ik het huis verkoop, en er bij de boerderij een heleboel fundamentele dingen moeten gebeuren voor ik er met onze kleine meid - en tegen dan waarschijnlijk ook hondje! - kan intrekken. Er is namelijk noch water noch keuken, de schoorsteen is defect en de electriciteit is van ... ehmm.... heeeeel lang geleden. Een even oude 'badkamer' is er wel maar die is zelfs als er water zou zijn niet bruikbaar. Je ziet het al voor je:




Maar we hebben eigenlijk alles: buren niet te dicht bij, 7 hectaren grond rond het huis, een allé naar het huis toe, een stal van 500m2 en een buitenhuis van 70m2, een groot huis met 4 slaapkamers, vlakbij Hamar (zodat Lockman gemakkelijk naar werk kan), vruchtbare grond, recht naast een ENORM natuurgebied (als je achter het huis de grond over loopt, ben je direct in het bos dat zich kilometers en kilometers noordwaarts uitstrekt :)), en als bonus kregen we te horen dat we met het huis een 'gebruiksrecht' hebben gekocht op dat natuurgebied, wat in de praktijk betekent dat we nagenoeg alle bouwmaterialen met maar liefst 70% korting krijgen! Als dat geen meevaller is weet ik het ook niet meer :)



Dus nu bezig om alles hier af te werken, deze zomer hebben we het hele huis opnieuw geïsoleerd en met nieuwe planken bekleed, plus het buitenhuis (dat bouwvallige bruine hok rechts op de originele foto's) totaal gerenoveerd, met volledige isolatie, en dat dus ook 's winters als gastenverblijf dienst kan doen. De volgende klus is de sauna - de laatste loodjes wegen het zwaarst? - en volgend jaar komen mannetjes de rest van de klus klaren.


Het wordt dus weer een spannende tijd. En ik die het wel gehad had met renoveren... ;) Zit toch in het beestje vrees ik..



Mag ik iedereen bij deze een voorspoedige winter wensen, met veel sneeuw en gezelligheid? :)



Liefs!!!




1 opmerking:

Glady zei

Mooie foto's. Gaat helemaal goed komen!