donderdag 10 januari 2008

En uke senere/één week later

Heisan!

Morgen is het al een week geleden dat Tomek terug naar België vertrok.. Tis voorbij gevlogen eigenlijk. En webcams/skype en die zaken zijn wel een erg dankbare uitvinding, hehe.

Ik ben al een klein stapje vooruit geraakt, één sollicitatiegesprek om precies te zijn, bij de Belgische ambassade... Wie had dat ooit gedacht, dat ik voor een administratieve job zou solliciteren? Ik niet alleszins. Ben benieuwd wat voor bericht ik morgen in mijn mailbox ga vinden. 'Nee dankje, you suck'? Of misschien eerder 'nou dat klonk niet slecht, kom je neus nog maar eens tussen de deur steken'? Als het het laatste zou zijn, hoop ik dat ze dan de deur niet dichtmeppen! Mijn arm neusje...
Verder volop brieven aan het produceren in de Noorse taal, die me steeds vlotter afgaat. Tis zoals met verliefdheid, eigenlijk. In het begin hoor je wat je wil horen, de klanken, de intonatie, het nieuwe. En nu wordt het steeds bekender, en vind je het misschien niet altijd even perfect of mooi, maar je houdt er gewoon steeds meer van :o) lol. Ik vind het dus in ieder geval een supermooie, schattige en sexy taal, moest dat nog niet duidelijk zijn...

Bij deze ga ik jullie gelijk nog wat trakteren op een paar foto'tjes uit de sneeuw, hoewel ik moet bekennen dat het na die zondag niet veel soeps meer is geweest qua weer... Dinsdag was uitermate treurig, donker en grauw, en woensdag was een wolkbreuk waarbij alles wat je kon bedenken uit de lucht kwam storten: regen, sneeuw, natte sneeuw, ik zou de noorse woorden eens moeten leren voor al dat hemelvocht want wat ik woensdag op mijn hoofdje heb gekregen bestaat niet in België! Maar goed, daar heb ik dus -gelukkig- geen foto's van gemaakt ;)

Hij doet hett niet, foto's opladen... Is al een kwartier bezig maar daar komt dus niks van.
So... thats all folks!!

Groetjes en een heerlijk weekend voor iedereen!

~O~

Geen opmerkingen: